وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

˙•▪●* آموزه های دینی --- پاسخ به سوالات --- مناظرات اصولی و به دور از توهین --- معرفی کتابهای مفید *●▪•˙

˙•▪●* حضرت اشرف الانبیاء محمّد مصطفی(ص) می فرمایند : « هنگامی که بدعتها در میان امّتم ظاهر گردد، بر عالِم است که علم خود را (در رفع بدعتها) اظهار کند؛ و کسی که این کار را انجام ندهد، پس لعنت خدا بر او باد.»

کوچکتر از آنم که چون من، فضائل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امامان پاک از نسل ایشان را بگوید و از ایشان بنویسد. این نوشته ها، مطالبی در حد توان من در حقانیّت دین مبین اسلام و رسول الله (ص) و اهل بیت پاکشان علیهم السّلام و پرده برداری از شبهات و تاریکی هایی است که ذهن برخی را دچار خود کرده است. امید دارم که مورد رضای خدا و رسولش قرار گرفته، شفاعت ایشان و اهل بیتشان را شامل حال این حقیر و خانواده ام کند. *●▪•˙

یا امیرالمؤمنین علی(ع) مدد.

ترجمه ی آیات 89 الی 93 سوره ی مبارک بقره

جمعه, ۲۶ فروردين ۱۴۰۱، ۰۱:۰۰ ب.ظ

به نام خداوند بخشنده ی مهربان

89) و هنگامی که از طرف خداوند، کتابی برای آنها آمد که هماهنگ با نشانه هایی بود که با خود داشتند، و پیش از این به خود نوید ( آمدن این کتاب و ) پیروزی بر کافران را می دادند، با اینهمه، هنگامی که این ( کتاب و پیامبری ) را که شناخته بودند نزد آنها آمد، به او کافر شدند! پس لعنت خدا بر کافران باد.

90) آنها در مقابل بهای بدی خود را فروختند که به آیاتی که خدا فرستاده بود، کافر شدند و از روی حسادت گفتند: چرا خداوند به فضل خویش بر هرکس از بندگانش بخواهد، آیات خویش را نازل می کند؟! از این رو به خشمی بعد از خشمی ( از سوی خدا ) گرفتار شدند و برای کافران مجازاتی خوارکننده است.

91) و هنگامی که به آنها گفته شود به آنچه خداوند نازل فرموده ایمان بیاورید؛ می گویند: « ما به چیزی ایمان می آوریم که بر خود ما نازل شده است! » و به غیر آن کافر می شوند؛ در حالیکه حق است و با نشانه هایی که بر آنها نازل شده هماهنگ می باشد. بگو: اگر ( راست می گویید و به آیاتی که بر خودتان نازل شده ) ایمان دارید، پس چرا پیامبران خدا را پیش از این به قتل می رساندید؟!

92) و (نیز ) موسی آن همه دلایل روشن برای شما آورد، و شما پس از ( غیبت ) او، گوساله را ( برای پرستش ) انتخاب کردید، در حالیکه ستمکار بودید.

93) و ( به یاد آورید ) زمانی را که از شما پیمان گرفتیم و کوه طور را بر فرازتان برافراشتیم ( و گفتیم ) آنچه را ( از آیات و فرمانها ) به شما داده ایم با قدرت بگیرید و بشنوید ( و اطاعت کنید.) آنها گفتند: « شنیدیم ولی مخالفت کردیم.» و دلهای آنها بر اثر کفرشان با محبت گوساله آمیخته شد. بگو: ایمان شما چه فرمان بدی به شما می دهد، اگر ایمان دارید!

راست گفته است خداوند بلندمرتبه و بزرگوار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی