وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

˙•▪●* آموزه های دینی --- پاسخ به سوالات --- مناظرات اصولی و به دور از توهین --- معرفی کتابهای مفید *●▪•˙

˙•▪●* حضرت اشرف الانبیاء محمّد مصطفی(ص) می فرمایند : « هنگامی که بدعتها در میان امّتم ظاهر گردد، بر عالِم است که علم خود را (در رفع بدعتها) اظهار کند؛ و کسی که این کار را انجام ندهد، پس لعنت خدا بر او باد.»

کوچکتر از آنم که چون من، فضائل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امامان پاک از نسل ایشان را بگوید و از ایشان بنویسد. این نوشته ها، مطالبی در حد توان من در حقانیّت دین مبین اسلام و رسول الله (ص) و اهل بیت پاکشان علیهم السّلام و پرده برداری از شبهات و تاریکی هایی است که ذهن برخی را دچار خود کرده است. امید دارم که مورد رضای خدا و رسولش قرار گرفته، شفاعت ایشان و اهل بیتشان را شامل حال این حقیر و خانواده ام کند. *●▪•˙

یا امیرالمؤمنین علی(ع) مدد.

میلاد باب علم نبی (ص) مبارک!

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۴:۰۴ ب.ظ

امیرالمومنین علی ابن ابیطالب(ع) همواره می فرمودند از من سؤال کنید قبل از اینکه من را از دست بدهید، بدرستیکه من به راههای آسمان از راه های زمینی آگاه تر هستم.|1|

در اینجا حضرت قصد دارد درجه ی علم و احاطه ی خود بر مسائل را بیان کنند؛ می خواهند بفرمایند احاطه ی من بر مسائل به قدری است که برای من فرقی بین مسائل مربوط به زمین و مسائل مربوط به آسمان که دور از دسترس همگان است، نیست. متاسفانه در کنار همچین شخصیتی، کسی مانند سعد ابن ابی وقّاص قرار دارد که می پرسد چند تار مو بر سر و محاسن من روییده است؟! 

حال حدیثی از ایشان را در مورد ستارگان دوتایی نقل می کنیم:

« به‌خدا سوگند هرگز ستم نکنم تا روزگار هست و تا ستاره‌ای به‌دنبال ستاره‌ای دیگر روان است! » |2|

این در حالیست که دستان علم قرن ها بعد از ایشان و در سال 1617 میلادی به کشف این ستارگان رسید! |3| - |4|

---------------------------------------------------------------

|1|. کشف الیقین 56

|2|. نهج البلاغه. خطبه ی 126

|3|. https://www.nasa.gov/mission_pages/chandra/images/binary-stars-ejected-from-fornax-cluster.html

|4|. https://www.space.com/22509-binary-stars.html

نظرات  (۱)

سلام. این عید بر شما پر از برکتِ معرفت مولا علی علیه السلام

پاسخ:
سلام. ممنونم. همچنین برای شما و همه ی ارادتمندان آن حضرت مبارک باشد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی