وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

˙•▪●* آموزه های دینی --- پاسخ به سوالات --- مناظرات اصولی و به دور از توهین --- معرفی کتابهای مفید *●▪•˙

˙•▪●* حضرت اشرف الانبیاء محمّد مصطفی(ص) می فرمایند : « هنگامی که بدعتها در میان امّتم ظاهر گردد، بر عالِم است که علم خود را (در رفع بدعتها) اظهار کند؛ و کسی که این کار را انجام ندهد، پس لعنت خدا بر او باد.»

کوچکتر از آنم که چون من، فضائل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امامان پاک از نسل ایشان را بگوید و از ایشان بنویسد. این نوشته ها، مطالبی در حد توان من در حقانیّت دین مبین اسلام و رسول الله (ص) و اهل بیت پاکشان علیهم السّلام و پرده برداری از شبهات و تاریکی هایی است که ذهن برخی را دچار خود کرده است. امید دارم که مورد رضای خدا و رسولش قرار گرفته، شفاعت ایشان و اهل بیتشان را شامل حال این حقیر و خانواده ام کند. *●▪•˙

یا امیرالمؤمنین علی(ع) مدد.

ولادت امیرالمؤمنین علی (ع) در داخل کعبه

شنبه, ۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۵:۳۰ ق.ظ

ولادت امام علی علیه السلام در سیزدهم رجب سال 30 عام الفیل رخ داده است. بنا به نقل علمای شیعه و گروه زیادی از علمای اهل سنت، ولادت آن حضرت در خانه ی خدا اتفاق افتاده است. این جریان از اختصاصات آن حضرت است و در تاریخ بشریت سابقه نداشته و بعد از آن نیز تکرار نشده است.

عده ای می گویند پس از ترمیم و بازسازیهای مختلفی که در دورانهای متفاوت روی دیوارهای کعبه انجام شده است، چطور هنوز اثر شکافتن دیوارها برای تولد حضرت امیرالمومنین علی (ع) مشخص است؟!

باید گفت آنچه مهم است این است که در مورد نحوه ولادت حضرت امیر (ع) و شکافته شدن دیوار کعبه برای تولد ایشان، کسی تردید نکرده است. هم منابع اهل سنت و هم شیعیان آن را نقل کرده‌اند. بعد از ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) نیز کعبه چندین بار بازسازی و  تجدید بنا شد، بنابراین به طور طبیعی باید آثار شکافی که برای تولد حضرت علی (ع) در کعبه ایجاد شده بود از بین می‌رفت و اگر اثری نمانده باشد نیز اهمیتی ندارد و این مطلبی است که هیچ یک از شیعیان منکر آن نیستند، و برای آنها اهمیتی هم ندارد که اثر آن شکاف به دلیل تجدید بنا از بین رفته باشد؛ چون آنچه که اهمیت دارد خود اعجاز شکاف کعبه در زمان میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) برای ایشان است که مورد قبول تمام علمای شیعه و بسیاری از بزرگان اهل سنت است.

ولی تصاویر نشان از این دارد که رکن یمانی با بقیه دیوارهای کعبه تفاوت دارد و هر سال به گونه‌ای مرمت می‌شود که نشان از سعی و تلاش وهابیت در مخفی کردن این قسمت را دارد. در اعصار پیشین و قبل از حاکمیت وهابیت بر این سرزمین مقدس، در دوران حکومت اشرافِ مکه که بعضاً از نوادگان حضرت ابوالفضل العباس(ع) بودند، این شکاف با نقره پر شده بود و مورد افتخار شیعه و خاندان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌ وآله‌) بود و امروز هم به رغم تلاش آل سعود برای پنهان کردن شکاف خانه ی کعبه؛ این اثر هم‌چنان باقیست و سعی می‌کنند که هنگام زیارت زائران آن را بپوشانند تا مورد احترام و افتخار شیعه قرار نگیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی