وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

˙•▪●* آموزه های دینی --- پاسخ به سوالات --- مناظرات اصولی و به دور از توهین --- معرفی کتابهای مفید *●▪•˙

˙•▪●* حضرت اشرف الانبیاء محمّد مصطفی(ص) می فرمایند : « هنگامی که بدعتها در میان امّتم ظاهر گردد، بر عالِم است که علم خود را (در رفع بدعتها) اظهار کند؛ و کسی که این کار را انجام ندهد، پس لعنت خدا بر او باد.»

کوچکتر از آنم که چون من، فضائل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امامان پاک از نسل ایشان را بگوید و از ایشان بنویسد. این نوشته ها، مطالبی در حد توان من در حقانیّت دین مبین اسلام و رسول الله (ص) و اهل بیت پاکشان علیهم السّلام و پرده برداری از شبهات و تاریکی هایی است که ذهن برخی را دچار خود کرده است. امید دارم که مورد رضای خدا و رسولش قرار گرفته، شفاعت ایشان و اهل بیتشان را شامل حال این حقیر و خانواده ام کند. *●▪•˙

یا امیرالمؤمنین علی(ع) مدد.

معرفی کتاب مقتل فاطمیه

جمعه, ۱۷ دی ۱۴۰۰، ۰۹:۲۳ ق.ظ

کتابی که در این پست قصد معرفی آن را داریم، کتابی با عنوان " مقتل فاطمیه " با تحقیق و ترجمه ی حجت الاسلام محمد صفری و دکتر حمید ناسخیان بوده که در پاسخ به شبهات شهادت یگانه دخت و نور چشم رسول الله(ص)، حضرت فاطمه ی زهرا(س) بوده که با توجه به منابع و کتب اهل سنت نگاشته شده است.

ناشر این کتاب مؤلف ناشر بوده و دارای 528 صفحه است. نکته ی جالب توجه در این کتاب این بوده که اسکن تصویری صفحات کتب اهل سنت که به آنها استناد شده است نیز در انتهای این کتاب آمده است. این کتاب مفتخر به دریافت عنوان کتاب برگزیده ی کنگره ی بزرگداشت شیخ طوسی(ره) و کتاب برگزیده ی سال 89 حوزه ی علمیه ی قم شده است.

بخشی از مقدمه ی این کتاب برگرفته از صفحه ی 27:

... در پایان نیز دو سؤال تاریخی از برادران عزیز اهل سنت داریم که البته این دو سؤال از دیرباز مطرح بوده و توسط بزرگانی چون علامه امینی(ره) و دکتر عصام عماد و دکتر محمد تیجانی بیان گردیده، اما هنوز پاسخی برای آن عنوان نشده و ما توقع داریم که عزیزان اهل سنت به این دو سوال پاسخی درخور و شایسته ارائه دهند و در غیر اینصورت در باره ی این سوالات حداقل تفکر نمایند...

1. بنابر آنچه در روایات اهل سنت و شیعه آمده، حضرت فاطمه ی زهرا(س) تا آخرین لحظات از خلیفه روی برگرداندند و با ایشان سخنی نگفتند ( صحیح بخاری جلد 4 ص 98 و ج 8 ص 185 ) و از طرفی در روایات اهل سنت و هم روایات شیعه آمده است که آنکس که بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. در اینجا و با توجه به این دو مقدمه، یکی از سه حالت زیر مفروض است:

الف. حضرت زهرا(س) امام زمان خویش ( خلیفه اول ) را نشناخت و معاذالله با مرگی اینچنین از دنیا رفت.

ب. حضرت زهرا(س) از امام زمان خویش ( خلیفه اول) روی برگرداند، درحالیکه او را می شناخت.

ج. خلیفه اول، امام زمان حضرت زهرا(س) نبود.

که البته دو احتمال اول بلاشک و به اعتراف همه ی مسلمین با توجه به عُلوّ درجه و شأن بالای حضرت زهرا(س) نمی تواند درست باشد و اگر کسی به آن اعتقاد داشته باشد، یا جایگاه حضرت فاطمه ی زهرا(س) را در نزد پیامبر(ص) نادیده گرفته و به حدیث " فاطمه پاره ی تن من است..." بی توجه است و یا اینکه تعصب چشمان او را به حقیقت بسته است.

پس سوال ما از برادران اهل سنت این است که واقعا امام و پیشوای حضرت فاطمه ی زهرا(س) چه کسی بوده است؟ ...

*****

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی