وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

˙•▪●* آموزه های دینی --- پاسخ به سوالات --- مناظرات اصولی و به دور از توهین --- معرفی کتابهای مفید *●▪•˙

˙•▪●* حضرت اشرف الانبیاء محمّد مصطفی(ص) می فرمایند : « هنگامی که بدعتها در میان امّتم ظاهر گردد، بر عالِم است که علم خود را (در رفع بدعتها) اظهار کند؛ و کسی که این کار را انجام ندهد، پس لعنت خدا بر او باد.»

کوچکتر از آنم که چون من، فضائل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امامان پاک از نسل ایشان را بگوید و از ایشان بنویسد. این نوشته ها، مطالبی در حد توان من در حقانیّت دین مبین اسلام و رسول الله (ص) و اهل بیت پاکشان علیهم السّلام و پرده برداری از شبهات و تاریکی هایی است که ذهن برخی را دچار خود کرده است. امید دارم که مورد رضای خدا و رسولش قرار گرفته، شفاعت ایشان و اهل بیتشان را شامل حال این حقیر و خانواده ام کند. *●▪•˙

یا امیرالمؤمنین علی(ع) مدد.

دعای اول - در حمد و ستایش خدای عزّ و جلّ - 3

دوشنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۰۵:۳۰ ق.ظ

اینگونه باید پروردگار را حمد و ستایش کرد:

او را چنان ستایشی کنیم که در طول عمر، در عدد بندگان سپاس گزار حق باشیم و از خاصّانی که به مقام عفو و رضا و خشنودی او سبقت یافتند، سبقت برباییم. چنان حمد و ستایشی که ظلمات و تاریکی های عالم برزخ را بر ما روشن سازد و راه شناخت عالم مبعث را بر ما آسان کند و به واسطه ی آن حمد، منازل ما نزد شاهدان مواقف شریف تر شود، در آن روزی که هر شخص به پاداش و کیفر اعمالش می رسد و به هیچکس ابدا ستم نشود. روزی که هیچ حمایت و یار و یاوری کسی را از عذاب نرهاند و احدی را هیچکس نصرت نتوانند کرد. حمد و ستایش مخصوص خداست که حمد و ثنای ما به سوی حق بالا رود و به عالم اعلی علّیین در کتاب رقم شده ی حق ثبت شود تا آن حمد را مقربان درگاه خدا مشاهده کنند. حمد و ستایش مخصوص خداست که موجب چشم روشنی و نشاط ما شود در روزی که چشم ها از ترس و وحشت برق زند و خیره گردد. و بدان حمد ما نزد خدا روسفید شویم، روزی که بسیاری بدکاران در آن روز روسیاه شوند. خدا را حمدی کنیم که ما را از آتش دردناک خود آزاد سازد و به جوار لطف و کرمش رساند. حمدی که با حمد فرشتگان مقرب حق معارضه و همسو گردد و در مقام بهشت ابد و محل کرامت الهی ما را با انبیاء و رسل جمع گرداند.

فضایل اهل بیت (ع):

و ستایش خدای راست که ما را از صالحان امت و نوع بشر را با اخلاق نیکو برگزید و رزق و روزی های ما را پیوسته نیکو و پاکیزه گردانید و ما اهل بیت را بر جمیع خلق برتری و فضیلت داد و به قدرت روحانی و اقتدار ملکوتی بر تمام خلق برتری و فضیلت داد تا آنجا که به قدرت کامله ی خود و عزت و اقتدار خویش، خلائق را مطیع و منقاد ما و متوجه به اطاعت ما گردانید.

بی نیازی اهل بیت(ع) از غیر خدا:

و ستایش خدای را که درگاه احتیاج و نیازمندی را جز به حضرتش به روی ما بست و خاندان رسالت را از غیر خود بی نیاز کرد. پس چگونه می توانیم او را ستایش کنیم و کی می توانیم از عهده ی شکرش برآییم؟

------------------------------------------------------

صحیفه ی سجادیه. ترجمه ی مرحوم الهی قمشه ای. ص 23

۰۱/۰۹/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی