وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

انَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرًا. سوره احزاب. آیه 33

وبلاگ اهل البیت علیهم السّلام

˙•▪●* آموزه های دینی --- پاسخ به سوالات --- مناظرات اصولی و به دور از توهین --- معرفی کتابهای مفید *●▪•˙

˙•▪●* حضرت اشرف الانبیاء محمّد مصطفی(ص) می فرمایند : « هنگامی که بدعتها در میان امّتم ظاهر گردد، بر عالِم است که علم خود را (در رفع بدعتها) اظهار کند؛ و کسی که این کار را انجام ندهد، پس لعنت خدا بر او باد.»

کوچکتر از آنم که چون من، فضائل پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) و امامان پاک از نسل ایشان را بگوید و از ایشان بنویسد. این نوشته ها، مطالبی در حد توان من در حقانیّت دین مبین اسلام و رسول الله (ص) و اهل بیت پاکشان علیهم السّلام و پرده برداری از شبهات و تاریکی هایی است که ذهن برخی را دچار خود کرده است. امید دارم که مورد رضای خدا و رسولش قرار گرفته، شفاعت ایشان و اهل بیتشان را شامل حال این حقیر و خانواده ام کند. *●▪•˙

یا امیرالمؤمنین علی(ع) مدد.

دعای دوم - درود و تحیّت بر پیغمبر اکرم(ص) - 1

چهارشنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۰۰ ب.ظ

نعمت بعثت پیامبر اسلام(ص)

حمد و ستایش خدای متعال را که به نعمت وجود پیغمبرش محمّد(ص)، منت گذاشت بر ما و بر امت های دوران گذشته و قرنهای سپری شده و این نعمت بزرگ را به قدرت کامله ی خود به ما عطا کرد. آن قدرتی که از هیچ امر عظیم و بزرگ عالم عجز در او راه نیابد و کوچکترین چیز هم از محیط قدرت و عملش ناپدید و فوت نخواهد شد.

اهل بیت(ع) شاهدند

حضرت محمّد(ص) را خاتم قرار داد بر تمام مخلوقاتش و ما را شاهد و گواه بر منکران حضرتش مقرر داشت و ما را به فضل و کرمش بر قومی که بی قدر و عزت بودند، قدرت و غلبه و فزونی بخشید.

صلوات بر پیامبر اسلام(ص) و معرفت ایشان

پروردگارا! پس درود و تحیّت فرست بر حضرت محمّد(ص) که او بر وحی تو امین است و شریفتر و بزرگتر و بزرگوارتر از تمام خلق توست و اوست امام و پیشوای رحمت و فیض و واسطه و قائد خیرات عالم و مفتاح برکات و موائد بر تمام خلق. آن وجود گرامی که قائم کرد در عالم برای اقامه  ی امر و فرمان  و اجرای حکم تو. آن حضرت که جان خود را در اقامه ی امر و فرمانت در تعب و رنج و آلام انداخت و تن را در معرض شدائد و مکاره در آورد.

فداکاری های پیامبر اکرم(ص) در راه رضای کسب پروردگار

و به درگاهت در دعا، عداوتش را با اقارب  و خویشاوندان سرکش اظهار داشت و در راه رضا و خشنودی تو، با بستگان و قبیله ی خود جنگ کرد و برای احیای دین تو از ارحام خویش نیز برید؛ تا آنجا که همه ی نزدیکان خود را از خود دور کرد و بیگانگانی که حکم تو را اجرا کردند به خود نزدیک داشت و در راه رضای تو با دورترین مردم که ایمان آوردند دوستی کرد و دشمنی را با نزدیکترین کسانش آغاز کرد و در رساندن پیام تو خود را خسته کرد و نفس شریف خود را در راه دعوت به آیین و دین تو به رنج و شدائد بسیار افکند و عمری با اندرز و نصیحت به تربیت آنانکه دعوتت را پذیرفتند پرداخت. و آن رسول گرامیت از وطن خود و موضع اقامت و مسقط الراس خویش و جایگاه انس و الفتش مجبورا رحل و رها کرد و به سوی بلاد غربت دور از شهر و دیار خود هجرت کرد، با اراده ی ثابت و شوق مؤکد در راه عظمت و اعزاز دین تو؛ و از تو بر علیه کافران یاری طلبید.

---------------------------------------------------------- 

صحیفه ی سجادیه - مرحوم الهی قمشه ای - ص29 الی 31

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی